En som inte fattat — än

 
Nu är han ute och oroar sig i världen. Det var synd han inte gjorde det på hemmaplan när det begav sig. Han smet ut bakvägen så fort det hettade till. Ingen svärmorsdröm precis. För mig blir det enkelt att döma ut honom för gott, tycker man Clintonskan är Guds gåva till amerikanarna så har man inte läst på och om man läst, ej förstått. Så här säger om tillståndet i nationen, den amerikanska alltså, inte den svenska:
 
"Jag hör redan nu amerikaner som säger ”jag går hellre och förtidsröstar för att jag är rädd hur man kan bli behandlad kring vallokalerna”. Det är så det blir i samhällen där tilliten börjar brytas ner och där populisterna breder ut sig. Hat föder mer hat och hat leder till rädsla för våld och kanske till och med våldsanvändning. Det är därför viktigt att slå vakt om tilliten och jobba inkluderande ..."
 
Det är magstarkt bortom fattning med tanke på att han själv och hans allianskollegor fört Sverige just till denna punkt och faktiskt bortom denna.
 
Han kan gott stanna utanför landets och Europas gräns. Färöarna verka lämplig ort. Utan Wifi.
 
AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0