Nu börjar jag begripa

 
Jag skall snart till tassemarken som jag skrev nyss. Men hustruns packande drar ut på tiden. Jag hinner med en blänkare.
 
MP har ett förslag att lämna amnesti till illegala invandrare. Det handlar inte om godhet längre, det är mest en praktisk fråga. Och ekonomisk. Det är bra att MP förtydligar sitt sätt att se på livet. Pengar först. Det trodde ni inte.
 
Att själva handlingen, amnesti, är så långt från etik och moral man kan komma stör inte MP:are. Deras sätt att se på tillvaron går helt i linje med hur det fungerar idag. Här får alla, nästan, inbrottstjyvar amnesti hela tiden. Det är för dyrt att jaga rätt på dem. Det skall ju tas en massa foton, fingeravtryck med mera och så skall allt in i en fiffig databas för samkörning. Nä, det verkar för jobbigt.
 
Undrar för övrigt om vanliga gamla svenskstötar som jag kan få lite amnesti. Jag kan ju testa det nu när jag kör till tassemarken. Jag kör lite fortare än vanligt och om jag åker fast kan jag hävda att det blir alltför dyrt att hålla på och fälla mig.
 
MP lyckas trots alla turer fortsätta att visa att i detta land finns det gott om ryggradslösa individer som vill ge godhet till de onda och djävlas med de goda.
 
Nu drar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0