Nu blev det svårt för vissa

 
Jag brukar säga att Dalai Lama är grovt överskattad, han säger självklarheter. Jag brukar få mothugg. Han är både klok och god säger folk. Det betvivlar jag inte, jag har närmast tyckt att det han framfört varit ganska självklart och enkelt. Det är kanske där storheten ligger.
 
Men nu blir det problematiskt för alla hans beundrare från alla kanter. Nu säger han samma saker som till exempel SD sagt länge. Blir han Sverigedemokrat nu? I deras ögon. Vad han säger ar att vi måste tänka framåt. De som är på rymmen från sina hemländer måste tillbaka och bygga upp sina länder. Det är långsiktigt viktigt.
 
Aj, som det kan bli.
 
Skulle vara kul att se den där Hedenmo-journalisten sitta med Dalai Lama, och med samma hånfulla attityd som hon alltid har mot Jimmy Åkesson, ha ett litet samtal. Nej, då skulle det bli andra bullar av. Underdånigheten skulle vara genomgående, fjäskandet totalt. Samma budskap, olika framförare.
 
Som sagt, som det kan bli.
 
Breitbart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0