Finns det inget vett någonstans?

 
Jag orkar inte så långt i dravlet. Här är ungefär där jag tröttnade:
 
"De hade bland annat synpunkter på jazzmusikerna som uppträder, nån var för utklädd och nån fick inte ha på sig solglasögon när han gick och lade sig. Det dög inte."
 
Det synes väl lite väl knepigt. Men förklaring finnes:
 
"Stormarna har påverkat oss, absolut. Det har varit bitvis svåra debatter, men det har varit nyttigt för oss. Vi är många kvinnor i redaktionen och därför har ryggmärgsreflexen kanske varit mer självklar när det kommer till ojämställda skildringar, än för den här typen av frågor."
 
Här sägs det således att "stormar" påvekat dem. Vilka stormar från vilket håll? Sen kommer det där med kvinnor igen. Är kvinnor galna eller ...?
 
Jag är mer än lovligt trött på den är typen av debatter. Jan Lööf, som kan fängsla även mig, är alltså oren. Halle-min-je.
 
Nu gäller det att stå upp. Personligen kommer jag att gå omvägar runt allt där Bonnier är inblandad.
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0