Bomber och granater!

 
Det är inte bara min brevlåda som sprängs. Med militärt knallskott. Det pangas på lite här och där. Det är inte utan att man måste fortsätta att bäva för den sommartid som kommer. I ett samhälle utanför Malmö, ett fint ett, fick jag igår veta att invandrar"barn" knallar runt i trädgårdar lite som de vill. Det blev uttryckning från civilsamhället. Inget bråk men "barnen" tyckte att de också skulle få sitta i trädgården eftersom det såg trevligt ut.
 
Det ser illa ut. Nya tider stundar. Och du som tror att de "fina" samhällena runt Malmö är förskonade från dessa nya tider — tänk om.
 
Sen har vi i Malmö fått avarter på civil bevakning. Jag drabbades själv häromdagen när jag körde runt i mitt närområde. Jag stannade till för att slå in en adress i navigatorn. Det knackades på fönstret och jag blev upplyst om att jag inte fick parkera där. Det får jag visst sa jag. Bor du här? Skit du i det. Det blev en lång diskussion och det stod snart klart att dessa civilare trodde att de ägde gatorna i området. De skapade egna regler. Det skall upplysas om att jag bor alldeles i närheten.
 
Men jag förstår folk. Ingen polis att räkna med, dyra villor och bilar betalda av hårt arbete, oro för barnens väl och ve, gör så klart att man vill skydda sig.Iingen annan lär göra det åt en. Men vissa gränser måste hållas. Åtminstone ett tag till. När det blir helt uppenbart att samhällets skyddsfunktioner kollapsat då kommer andra regler att gälla. Andra bullar att bakas. Julgranar att brinna.
 
Då hoppas jag att jag är i annat anständigare land.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0