Vilken värld lever vissa kvinnor i?

 
Blondinbella verkar upprörd. Kvinnor är taskiga, mot varandra. Om Blondinbella har jag inget att säga, hon är en driven affärskvinna inom sitt gebit. Det som förvånar mig är att kommentarerna hon får verkar förvåna henne.
 
"Nu har det gått så långt att Isabella Löwengrip har fått nog. De flest elaka kommenterarna har kommit från kvinnor – och nu sätter hon ner foten. [...] Vi kvinnor måste sluta med det här. Det är ofattbart att det finns människor som lägger tid på att kommentera på den här nivån. Jag kan ta skiten, jag är van. Men ni som skriver måste förstå att ni spiller er tid och energi på något som inte ger er ett dugg".
 
Efter att i stora delar av mitt liv jobbat med olika grupper av män, kvinnor och mixade grupper så står det fullständigt klart för mig att enkönade grupper fungerar sämst. Mixade bäst. Inte fifty fifty men mixade. Allra sämst fungerar grupper med enbart kvinnor. Då får man se upp både framåt, åt sidorna och inte minst bakåt.
 
Så det borde inte förvåna Blondinbella att just kvinnor kan vara mer än taskiga. För övrigt kan väl alla hålla en god ton oavsett kön. Gärna tuffa tag men utan både vänster- och högerslask.
 
Just saying.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carsten

Hej,

Jo, gjorde lika observationer i mitt långa liv!

När det gäller kvinnor gör jag nuförtiden som skygga, försiktiga räven:säger inget och slår mig i buskarna så fort som möjlig.

Tack för ditt bloggandet. Försöker att tänka själv jag med.

mbh

2016-03-05 @ 15:22:26
Postat av: Ipse Cogita!

Carsten:
Tack för vänliga ord. Nuförtiden får man passa sig för det mesta. Folk kan bli kränkta.

2016-03-05 @ 16:51:08
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0