Nya insikter

 
I mitt förra inlägg funderade jag kring huruvida Sveriges makthavare medvetet satsat på att montera ner såväl försvaret som polisen. Resonemanget har en klart logisk slagsida, varför skulle någon vilja avhända sig dessa maktmedel.
 
Så jag tänkte nog lite fel där. Frågan kvarstår dock — varför tillåts båda dessa maktmedel att förfalla. Svaret är, troligen och tyvärr, att våra "ledare" lider av två stora brister; den ena är ren och skär kunskapsbrist, det andra är en utspridd och djupt rotat dumhet. Inte dum som i dum utan dum som i intellektuellt svagpresterande.
 
Låg kunskapsnivå kombinerat med bristande IQ kan aldrig leda rätt.
 
Så är det nog i stället för min tidigare framförda konspiratoriska tanke.
 
Det blev inte mycket bättre för det. Så klart.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0