Intressant för vem?

Ebba Witt-Brattström
 
Den här ladyn har skrivit en bok. Baserad på sitt äktenskap med Horace. De båda sluggar just nu friskt i offentlighetens rum och vinnaren i denna förtalsinriktade verbala kamp är just nu Ebban. Hon tillhör kategorin — aldrig mitt fel, alltid någon annans (troligen en man).
 
 
Båda två har en något överlägsen inställning till andra människor som inte når upp till deras intellektuella höjder. Nivån på den intellektuella höjden har paret satt själva. De har en egen måttstock. En mätsticka de dessutom tror är den rätta.
 
De har också den inställningen att deras ord väger tungt, deras åsikter räknas.
 
Tillåt mig tveka.
 
Att jag inte riktigt tar dessa alfamänniskor till mitt hjärta beror mest på två saker: den totala bristen på humor samt den överlägset tvärsäkra tonen.
 
Min vän murare Bengtsson är med alla mätinstrument vida överlägsen. På alla plan. Han har också humor.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0