Förfallet ett faktum

 
Stassministern och hans regering har tappat kartan. Kompass har de aldrig haft. Nu skall de hjälpa Grekland. Resurserna är oändliga. De tycks tro att folkomflyttningarna som sker kan styras via avtal med turkarna. Suck.
 
Att stassministerna och alla svenska politiker skulle kunna få in i skallen att hjälpa Sverige, det land de är satta att sköta, verkar inte finnas på någon karta alls.
 
Det är djupt skamligt. Dessutom kommer det att gå utför väldigt fort nu. 2016 blir ett år som jag faktiskt tror blir direkt blodigt. Totalitärmedierna rapporterar dagligen om händelser som visar på ett våld vi aldrig sett, om verksamheter som inte fungerar alls. Om man som klokt folk också läser alternativa medier så förstärks intrycket av en katastrof alldeles på ingång. Det enda som förvånar mig idag är hastigheten på förfallet.
 
Nu är det allvar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Bo Adolfsson

Rekommenderad litteratur för statsministern: Paul Collier: Exodus, How migration will change the world.
Det finns fortfarande de som tror att all invandring till Europa beror på kriget i Syrien.
Man bebhöver bara följa migrationsverket.se som visar att invandringen igår bara till 20 % av syrier. Det är också betänksamt att det mitt i vintern är en årstkt på 30 000 och den minskar inte.

2016-03-18 @ 11:23:02
Postat av: Ipse Cogita!

Bo:
Tack. Det var den boken som fick mig att förstå hur det fungerar.

2016-03-18 @ 17:35:05
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0