Vissa är inte på banan

 
Man måste nog vara välbetald akademiker för att kunna formulera en artikel som denna. Och insnöad. Här saknas inget: pojken som sköljdes upp på stranden; solidaritet intill döden; ingen oordning, inget kaos; etcetera.
 
Undertecknarna skriver också: "Vi kommer att få ett parallellsamhälle präglat av otrygghet och ökad kriminalitet. För vad ska man leva av om man inte ges rätt förutsättningar att arbeta och etablera sig i det nya samhället?"
 
Det är trist att man skall behöva upplysa dessa knickebockar att vi inte alls kommer att få ett parallellsamhälle, det är redan här. Sedan länge och det blir värre dag för dag. Men det syns inte om man inte rör sig där det sker.
 
Har man som Helke sin erfarenhet från facket och Arbetsförmedlingen, denna institution som är både blind och döv, så blir världsbilden därefter. Det är beklämmande och inte konstigt att vi får en debatt i vårt land som denna, när det finns människor som inte ser, inte hör men likförbenat talar.
 
 
 
Dagens samhälle

Kommentarer
Postat av: Gubben

"Man måste nog vara välbetald akademiker för att kunna formulera en artikel som denna. Och insnöad."

Och kvinna.

Älskade faktiskt nästan alla kvinnor, ung som gammalt. Men nu har jag blivit riktig misstänksamt mot dom. Den maniska, patalogiska, samhällsförstörande "ta-hand-om-epedemin" som har infekterat kvinnsfolket skrämmer.

2016-06-22 @ 11:33:45
Postat av: Ipse Cogita!

Gubben:
Det där är minerad mark numera. Det mitt liv lärt mig, verksamhetsutvecklare i 30 år, är att det finns skillnader på könens sätt att vara och agera, men det finns absolut ingenting som säger att kvinnor är vare sig bättre eller sämre än männen.
Det som fungerar allra sämst är grupper som är enkönade. Det gäller överallt. Det betyder INTE att kvoteringsidiotin, fifty-fifty eller lite fler kvinnor som det numera är, gör att saker och ting går framåt. Tvärtom, det hindrar utvecklingen och det rejält.
Trots all kunskap: jag älskar mina herrmiddagar. Jag kommer aldrig när det beslutas om respektive-middag. Ibland vill jag gruppera mig.
Det du skriver äger sin riktighet om man följer dagens debatt på sina ställen.
I verkligheten är det nog en klick kvinnor som höjer sin väna stämma, inte någon majoritet.


2016-06-22 @ 13:10:24
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0