Man skall inte önska folk ont

 
 
 
 
(inte mycket sånt här idag)
Karolinska sjukhuset är väl känt för att ha lite koll på läget. Just nu ligger de dock och skvalpar i den ränna som tar dem till en bananstats nivå; om de inte redan är där. Här finns ingen sjukvård värd namnet, ens för de mest behövande. Har du en knöl i huvudet av godartad natur så kommer du inte ens med på listan.
 
Så här är det: sjukvården är på dekis (just det här vet jag för jag ser den ofta, senaste nytt: koloskopiväntetid 12 månader)), skolan fungerar faktiskt inte, polisen är ett skämt, omsorgen om de svagaste är i gungning big time, och så vidare område efter område.
 
Det här är straffbart. Politiker knökfulla med knölar i skallen måste ställas till svars. Samtidigt skall deras lakejer totalitärmedierna begravas i samma grop som de som rent faktiskt tar död på folk.
 
Det börjar bli dags att bilda motståndsfickor. Det gjorde man förr när de totalitära körde över folk. Dags att slå tillbaks.
 
De ansvariga för dagens vård önskar jag definitivt en tumör i skallen. Varför skall de komma undan i gräddfiler via sitt politiska uppdrag. Inga köer där inte.
 
Sverige är helt enkelt kaputt. Personligen tror jag vi är utom räddning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0