Löfven har snöat in på Jönsson

 
Att försöka vara rolig en gång kan man stå ut med. Men att nu börja göra det till en följetong visar på brist i humorlådan. Han kan helt enkelt inte vara spontant rolig. Det blir mest tjat.
 
Sen är jag uppenbarligen korkad och det skall han ge fan i att kalla mig. Han säger angående att vänstern eventuellt kan tänka sig att ha en folkomröstning i EU-frågan, Swexit:
 
"Jag tycker att det är korkat."
 
Att jag står långt från vänstern är självklart. Jag är inte ens liberal, inte om dagens liberaler skall vara rättesnöret. Jag är, om något, konservativ.
 
Varför de som vill ha en folkomröstning skulle vara korkade fattar jag inte. Det är extremt sunt att vilja vara medlem i en demokratisk organisation; inte som EU — en anti-demokratisk. Jag tror inte Löfven fattar att det är 28 icke-valda tjänsemän som styr hela rasket.
 
Jag är, om någon nu undrar, en människa som skulle vilja stå utanför dagens politiska partier. Jag skulle vilja rösta på sakfrågor. Oavsett vem som framför åsikterna. I EU-frågan kan jag då rösta V eller SD. Brett spann med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0