Limhamns nya namn

 
Skall man över huvud taget bo i Malmö så blir det till att välja rätt. Jag bor på Limhamn, det heter så, inte i Limhamn. Viktigt som tusicken sägs det. När vi flyttade hit hette det Limhamn som efter ett tag politikerna ändrade till Malmö. Ni skall inte tro att ni är något gick resonemanget. Så under lång tid både jag i Malmö. Protesterna malde på under många år och rätt som det var blev det Limhamn igen som postadress. Det tackar vi för.
 
Men häromdagen fick jag höra att vi nu bor på Lagret. Det är de kriminella som kallar vår stadsdel så. Här finns det grejer att sno. Någon talar med tjyven om att han vill ha det eller det; tjyven säger "jag skall kolla på Lagret".
 
Tiderna ändras. Så ock Limhamn; bilden är idyllisk och lite gammal. Nu är det bebyggt på annat sätt på kajkanten närmast nederkanten på bilden. Nya lägenhetskomplex, tyvärr byggda som allt annat, fula kåkar med glasbalkonger. Finns det inga arkitekter alls idag med lite stil?
 
Nu skall jag ner på Lagret och handla. Trots 26°. I solen 33°.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0