Hur skall EU göra?

 
Det alltmer totalitära EU har problem. Äntligen verkar folk ha vaknat. De har sett besten. Det av totalitärt folk kontrollerade odjuret verkar problematiskt att hålla kort. Folk börjar inse att de är lurade. Kloka människor hade så klart gett signaler om att en reformation vore på sin plats. Så funkar inte EU:s slavdrivare. De tror de har makten. För evigt. Det trodde nog Stalin och Hitler också.
 
Men sammanbrottet kommer. Kanske redan i min tid. Annars i sonens. Bergsäkert i sonsonens.
 
Aldrig har så få, ställt till med så mycket skit, på så kort tid, till så enorma kostnader.
 
Sorry, Churchill!
 

Kommentarer
Postat av: Leonardo

Inte sorry! Betänk vilka odödliga one liners han kunnat leverera mot bakgrund av dagens samhälle sittande i sin Chesterfield fåtölj med cognacskupa och Corona, om han levat idag.
Blir det en Brexit, vilket jag hoppas, kan raset gå snabbt. Kvar blir Frankrike, Tyskland,de bidragstörstande staterna samt det indolenta Sverige. För här kommer väl inget radikalt att hända? Samtidigt börjar man undra när Aftonbladet och Expressen börjar bräka som om de i lönndom hela tiden varit stödjare av SD:s politik, men pga "medborgarnas tryck" inte vågat framträda i ljuset. Taskspeleriet är ännu i sin linda och det står dig helt fritt att i denna stund plocka upp Winstons fallna mantel samt leverera odödliga "citat".

2016-06-09 @ 20:47:37
Postat av: Ipse Cogita!

Leonardo:
Tack. Visst skulle man vilja ha lite statsmän i politiken. Folk med resning och talets gåva. Thatcher gick inte av för hackor till exempel. Att Sverige skulle kunna skaka fram något sådant är inte till att tänka på. Vi är för små i sinnet. Det är för trångt. Överallt.

2016-06-09 @ 20:57:07
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Leonardo

Ipse Cogita:
Precis så är det. Med den insikten så bär det av till antingen Karlsbad eller Marienbad nästa år. Två gamla brittiska kurorter jag förälskat mig i. Upptäckte dessa i mitten av 80-talet då jag medföljde en generalagent för ett visst golfklubbmärke. Sedan den tiden har, vad jag antar, en massa EU-pengar grävts ned i renovering av dessa städer med byggnader från förr förra sekelskiftet. Nu gnistrar dessa städer som diamanter i solskenet.
Jag gör det med den övertygelsen att även EU:s östra flank bryter sig ur och därmed inför visumtvång mot väst. Vad annat har jag att hoppas på?

2016-06-09 @ 21:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0