Med i fågelsången!

 
Jag är ingen twittrare. Nu finns jag uppenbarligen på plats. Sonen vill så. @Ipse_Cogita skall vara min adress eller vad det nu heter. Jag har inte den blekaste aning om hur det fungerar. Men jag tänker använda lite tid åt att lära mig. Sen skall det bloggas också. Jag finner det där med bloggande vara det viktigaste. Tanken med Twitter är att få lite tips om skrivbara saker. Det jag lärt mig som viktigaste är att aldrig blocka/utestänga oliktänkande. Det finns tydligen folk som sysslar med sånt. De släpper enbart fram likatänkande. Vad är vitsen med det?
 
Jag är en tämligen välorienterad person i hjärnan. Men jag har lite svårt att få grepp på Twitter.
 
Dagen idag har gått åt att försöka få kläm på svensk sjukvård — igen. Den är urusel. Tänk bara: en tant med problem med tarmarna; sedan 1998; undersökt, inlagd och allt är gjort men problemen kvarstår; nu blev det lite allvarligare, blod i avföring; efter mycket om och men så blir det koloskopi och gastroskopi om, håll i er, om 12 månader. Morgondagen kommer att gå åt att ta på sig krigarkläder och jaga ansvariga runt omkring i det så fantastiska Region Skåne och dess så "fantastiska" sjukvård.
 
Den som börjar hacka om god svensk sjukvård skall jag fysiskt nita om denne någon framhärdar. Den är under all kritik. Ett alternativ blev: om du skall in här på gastro så måste det gå via vårdcentralen; det tar ju evigheter och de vill inte skriva remiss; då gäller akuten. Väl vid akuten så blir man utskälld för att man följer dessa anvisningar. Samordningen är noll. Och är du besvärlig så ligger du pyrt till. Gör inte mig något, jag går chefsvägen. Om de finns på plats, cheferna. De tenderar att gömma sig.
 
Men blodet i avföringen finns där, vikten rasar, och blodvärdet är 107.
 
Dagen har gått åt Twitteriet och sjukvården. Twittrandet kommer väl att funka, vill mest följa, men sjukvården har jag inga höga tankar om.
 
Tänk att jag börjar leta kliniker i Polen och Ungern för att få något gjort. De är privata, billiga och har goda ratings. Man kommer till på dagen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0