Kan det inte vara nog nu?

 
Kändisarnas banala syn på Sverige och dess framtid kan väl med det snaraste förpassas till soptippen. Det börjar bli tramsigt. Det här är ditt land eller vad det nu var. Som om det är så enkelt att alla som sätter foten här skall ha rätt till allt (och dessutom kräva egna regler).
 
Vi har nu nått löjets gräns. Och oanständighetens. Mina tanter som jag hjälper i sjukhus- och vårdcentralsdjungeln hade inte haft en chans om de skulle sköta det själva. Det krävs en frisk, vit, medelålders, heterosexuell och förbannad man för att ta sig fram. Med mera som jag inte skall trötta er med.
 
Skulle gärna utvecklat mina tankegångar men jag är för trött efter slit i trädgården. Och nu är det Touren också.
 
Det är bara att konstatera: ett land som styrs av politiker utan insikt, stödda av totalitärmedier vars främsta uppgift är att sjunga sin egen "godhets" lov, ackompanjerade av kändisar stinna av rö’tjut och pizza, är ett land i slutet av sin levnadscykel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0