En positiv bild av Sverige utomlands — äntligen

 
En herre försökte sno en mobil frå tjejerna. Tjejer? Nix här det vältränade amazoner som plockade ner tjyven fortare än han han säga jag-är-oskyldig. Stort reportage i utländska tidningar för man gillar folk som står upp (Daily Mail t.ex.). Osis för tidningssäljaren att han stötte ihop med just dessa damer, de var poliser.
 
Nu skall han hem till sina polare och berätta. Jag fick på tafsen av två tjejer. Blir nog inte så trevligt för hans manlighet.
 
Utomlands finner man det här intressant av lite olika skäl. Ett är så klart att det är bikinibrudar som visar styrka, ett annat är att det i Sverige trots allt finns någon som gör något. På hemmaplan finns det direkt sinneslöa vars enda kommentar handlar om knäet i ryggen (som inte är något knä i ryggen, om inte ryggen sitter på axeln). Det är farligt påstår de.
 
Äntligen en positiv nyhet. Om sedan polisens chefer och våra politiker kunde stötta våra poliser i första linjen, så kunde dagen vara räddad för min del. Men det lär inte ske så jag får gå tillbaka till mitt dystra läge.
 
Tillägg:
 
Och så har vi de redan hjärndöda:
 
 
Hoppas polisen har en svart liten bok med Ulf Lundgrens namn i så att de kan ge f...n i att hjälpa honom om han kommer i knipa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0