Malenan en sista gång (hoppas jag)

 
Enligt uppgift har hon levererat något tufft:
 
 
Vad var det då som var så tufft? Jo,
 
"Självklart krävs det alltid ackreditering - alltså id koll - för att vistas på/ bakom/ eller vid sidan av scen under en direktsändning på TV. Det kanske kommer som en chock för vissa men scenområdet under en TV inspelning eller en konsert är ingen allmän plats där det är en mänsklig rättighet att närvara. Blir man tex kissnödig under en Madonnakonsert så kan man inte gå in i hennes loge och låna toaletten."
 
Det är nog inte det som folk ifrågasätter. Inte heller att man måste visa leg lite överallt. Det som människor reagerar på, även jag, är att människor som vill in i landet skulle vara den ENDA grupp som INTE skulle avkrävas legitimation. Det haltar lite i tyngd om man säger så.
 
För övrigt är det väl så att de som inte har något leg kommer in i EU för utredning ändå.
 
Malenan väljer att spela dum eller så är hon det. Lika illa vilket.
 
Hur Expressen kunde få uttalandet till "tufft" flurar jag fortfarande på.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mari Svensson

SVT har gått för långt i sitt maktsäte. Inte nog med att de förstör julafton, nu stängdes tv:n av nyårsafton också. Brevet till personalen om vad som är korrekt och inte gav mig en smärre chock. Nu har jag betalat TV avgiften för sista gången. Enbart för att SVT inte kan vara politiskt neutrala som faktiskt är deras skyldighet som public service. Vem betalar deras löner ??

2016-01-04 @ 06:53:16
Postat av: Ipse Cogita!

Mari:
Jag börjar bli orolig för att det gått så långt med vissa saker att maktfullkomligheten på sina håll är total. Då blir känsligheten för kritik noll. Man kör på som de småpåvar man är. Obehagligt. Tack för övrigt!

2016-01-04 @ 10:18:48
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0