Jag är nog både blind och döv

Måns Vestin (V)
 
Att kultur skulle ha någon som helst påverkan på hur vi framlever våra liv förnekas å det bestämdaste av Vestinaren. Nu skall man nog inte lyssna så mycket på denne man, han har ingen koppling mellan hjärna och kropp. "På väg till baren såg jag en tjej framför mig, hon kastade en blick bakåt och jag tyckte hon log mot mig. Jag lät min hand ta tag i hennes rumpa."
 
Han är kommunist så han är väl fostrad att det är någon annans fel att han tafsar på kvinnor. Hans världsbild får honom att bestämma sig för att alla män tafsar lika mycket, alla män får tafsandet med modersmjölken.
 
"När män tar för sig av kvinnors kroppar – då är det ett mansproblem. Inte ett invandrarproblem."
 
Att alla människor skall respekteras är självklart. Män som kvinnor. Att våldföra sig, även rumptagande, är så klart rent åt hillvitte. Men att tro att andra kulturer inte har en annan syn på vissa beteenden visar enbart att Vestinaren numera inte vistas i offentligheten.
 
Det det sällan talas om är hur killar får stå ut med mycket våld. Från killar. Men nu har även det ändrats sig till det värre. Förr var det mobbing och liknande. Nu kommer knivarna fram. Och passar du dig inte så går det som i Broby.
 
Kulturella skillnader påverkar starkt hur vi lever ihop. Om våldets kultur får övertaget så blir det som det blir. Att sen ha Vestinare som försvarar våld från våldsamma gör inte saken bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0