Gränser eller gränslöst?

 
Det här med gränser är viktigt, sägs det. Det skall sättas gränser i skolan och på jobbet. Självfallet är det viktigt med gränser i förhållanden. Yttrandefriheten skall också ha gränser säger vissa (tokstollar). Att ha en tomtgräns är viktigt för då är det min fastighet och jag råder och jag styr. Mitt hem är min borg. Det finns gränser för hur nära du får inkränka på mitt personliga utrymme i offentligheten (speciellt viktigt idag). Det finns tydliga (nåja) gränser mellan partier. Listan över acceptabla gränser kan göras lång.
 
Det finns en massa gränser som vi tar för naturliga. Gränser som vi respekterar om vi inte är renodlade svinpellar.
 
Den enda gräns som vissa tycker vi kan skippa helt är nationsgränsen. Öppna spjäll skall råda säger dessa (tokstollar de också).
 
Lite konstigt är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0