Snaran dras åt

 
Enligt Metro så skall denna skribent anmälas för hets mot folkgrupp. Nu skall det ju sägas att jag personligen inte riktigt gillar tonfallet från SD:s skribent. Med det sagt så undrar jag ändå om inte det är lite väl magstarkt att hindra folk som skriver dylikt. Var går gränsen?
 
Vore det inte bättre att dissekera skrivningen. Likt: är det så att muslimer i förskingringen "alltid är i krig"; är det en muslimsk rättighet att ...; får man ha sex med ...; och så vidare. Var finns underlaget för att det ena är sant, det andra är lögn och det tredje är en tolkningsfråga?
 
Att anmäla folk till höger och vänster för inte saken framåt, det tystar bara människor (som dessutom blir mer rabiata fast i slutna sällskap).
 
Sen hörde jag en diskussion i Australien häromdagen. Förbud med straff slår också snett. Det handlade om USA och N-ordet (nigger). Det får man inte säga för då blir det liv i luckan. Jag gillar personligen inte ordet eftersom det är nedsättande. Men i USA har det underliga inträffat att man som svart får slänga sig med ordet lite som man vill, då blir det okey.
 
Jag har problem med den sortens åsiktssortering och yttrandeförbud.
 
Just saying ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0