Jag litar inte på Wallströmskan

 
Ryssarna måste man hålla koll på och troligen kort. Samtidigt får man väl inte skapa konflikter på egen hand. Nåja, det var inte riktigt det jag ville ha fram. Det som förundrar mig är att Ryssland skulle vara det största hotet mot freden i Europa. Jag kan se åtminstone ett hot som redan finns — islamiseringen av stora delar av Europa. Just Sverige har väl redan problem eller är det bara i utlandet man tycker så.
 
Även tyskar, fransmän och britter har redan problem på den fronten. Skillnaden är att om det går helt överstyr så har dessa länder kompetenta våldsapparater att ta till. Sverige har ingenting.
 
Nato är en knepig fråga med många sidor att belysa. Så den lämnar jag därhän. Men jag tillåter mig att reagera på hur debatten förs:
 
"Debatten efter utrikesministerns deklaration inleddes med replik av Karin Enström (M). Hon ifrågasatte varför regeringen inte ens kan diskutera att ompröva ett svenskt Natomedlemskap.
– Ett nytt omvärldsläge kräver ledarskap och nytänkande, säger Enström.
Wallström svarade på Moderaternas fråga med att kalla det "förutsägbart".
Svaret är alltid Nato från Moderaternas sida, säger hon."
 
Frågan från Enström kan väl betecknas som relevant och befogad, svaret är så genomtramsigt att det egentligen inte förtjänar en kommentar.
 
Men det är den nivån Wallströmskan alltid legat på. Under isen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0