Fullständigt sanslöst

 
Han har yttrat sig igen, den högsta tuppen inom polisen.
 
"Jag har blivit överraskad sen jag blev rikspolischef över hur illa det är i vissa områden på kvällarna, säger han."
 
Här sitter det miljoner svenskar som har vetat om hur illa det är och, inte minst, hur illa det varit länge. Mycket länge. En stor del av dessa har dessutom på olika sätt försökt framföra hur illa det är. Det är alla vi rasist/fascist/nazister.
 
I ljuset av hans uttalande så måste man fråga sig, hur den person som har högsta ansvaret för vår polis, lyckats undgå att se hur det de facto har varit och är. Om han är förvånad över detta så torde det stå klart att han kommer att bli rejält förvånad när han, eller om han, lämnar sitt kontor och knallar ut lite.
 
Svenska medier har väl inte hjälpt till att upplysa honom heller. Politikerna kan vi glömma, de varken ser eller hör. De lever helt i borde-vara-världen. Inte i som-det-är-världen. Men det är långt värre.
 
Mina vänner i Frankrike ringde häromdagen. De var på väg till gamla fosterlandet vårt för att fixa lite saker. De tog en tur om Normandie för att kolla på D-dagens sevärdheter. Sen tog de kustvägen för att se hur det egentligen ser ut i Calais. Där kunde de inte ens övernatta. Allför oroligt, stängda affärer, liv på gatorna och det är Junglens "invånare" som helt invaderat stan. Polisen chanslös.
 
Om en enda svensk murvel hade tagit sig omaket att bosätta sig i den stan en vecka och verkligen gå ut från sitt boende, och sen skrev om det, så skulle vi kanske bli lite upplysta hur illa det ser ut även utanför Sverige.
 
Nästa vecka får jag direktrapport från mina fransoser. Skall bli mycket intressant.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirko

Han har varit naiv?

2016-02-11 @ 22:03:26
Postat av: Ipse Cogita!

Mirko:
Troligen;)

2016-02-11 @ 22:06:57
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0