Fördröjningseffekter

 
Nu tycker tydligen 40 % av svenskarna att invandringsfrågan är viktigast att få ordning på (lycka till med det). Att frågan toppar just nu är både förvånande och inte. Eftersom jag och många till har flaggat för problem i många år så är det förvånande att frågan inte varit mer i fokus tidigare.
 
Samtidigt är det inte konstigt att det är som det är. Eftersom politiker och totalitärmedier inte på riktigt uppmärksammat oss på problemen i frågan, snarare tvärtom, så uppstår denna fördröjning. Tidiga signaler på allvarliga problem har viftats undan som åsikter kommande från bakåtsträvande rednecks. Oftast rasist/fascist/nazist-stämplat.
 
Läget har blivit totalt annorlunda. Det enda som är kvar vid det gamla är handlingsförlamningen från maktens dödgrävare.  Således sitter vi kvar i den nedåtgående spiralen och den kommer att landa i avgrunden. Förr skulle jag skrivit "skulle jag tro"; nu skriver jag "så blir det".
 
You’ve seen nothing yet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0