Fler as

 
Det här håller inte längre. En fjortonåring känner otrygghet i skolan (och utanför). Skolan jamsar:
 
"Tyvärr förekommer det kränkningar, men i huvudsak sker de utanför skoltid, säger Anders Öhlin."
 
Öhlinare är chef för kultur- och utbildningsförvaltningen i Burlöv. Och en renodlad idiot. Vad blir bättre av att det sker utanför skoltid. Den mannen skall inte ha lön från oss skattebetalare, han skall ha en fot i arslet.
 
Och tala kan de, de ansvariga:
 
"Vi har pratat med pojkarna som anmälts om vad som är olämpligt. Vi är noga med att följa upp allting och vill få de här eleverna att förstå att det inte är acceptabelt. [...] Vi har pratat om killar och tjejers lika rättigheter och allas lika värde." Tjolahopp!
 
Ett utdrag ur artikeln:
 
"Förra veckan bestämde sig de två fjortonåriga flickorna för att gå hem strax innan stängning en kväll, killarna hade gått en stund tidigare. Den ena flickan skulle bli hämtad av sin pappa, den andra berättar att hon hade tänkt gå hem, men ändrade sig i sista stund.

– Jag ringde min pappa och bad honom möta mig. För jag hade en sån där känsla, något kommer att hända, säger Emilia.

När flickorna kom ut på gatan dök en av de pojkar som Emilia känt sig förföljd av tidigare plötsligt upp.

– Han frågade "Varför ser du så nervös ut?" Han såg så arg ut. Jag skrek till honom att han skulle försvinna.

– Han sa "Jag ska med er hem, annars får ni se vad som kommer att hända". Sedan kom han emot mig och tryckte upp sitt ansikte mot mitt.

Just då dök pappan upp och blev vittne till händelsen. Han hoppade ur bilen och konfronterade sjuttonåringen, som nekade till det inträffade och lämnade platsen.

– Flickorna bara dök in i bilen. Min dotters kompis skakade och sedan började hon storgråta, säger pappan."
 
Varför får dessa ungdomar vara kvar? På bekostnad av tryggheten för unga tjejer.
 
Det måste få ett slut. Det finns säkert en mängd pensionärer som kan ställa upp utanför skolor och eskortera ungdomarna till säker plats. De skall så klart utrustas med försvarsspray och käppar av rejäl kaliber.
 
Personligen skall jag från och med nu ta av min fria tid och bevaka vissa skolors utgångar. Helt diskret. Men fan ta den som antastar någon av "mina" kids. Då blir det mer än spray.
 
Det får va slut nu. Inte minst slutsnackat.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fem idioter är fler än fyra genier - Demokrati!

Nja, en fot i arslet vet jag inte. Jag vill helst se en rejäl hoppspark i nyllet så att tandraderna ramlar ut och pannben och näsben trycks in.

2016-02-03 @ 21:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0