Desinformatören i farten igen

"Den våg av "alternativa" och främlingsfientliga sajter som har vuxit fram de senaste åren har som enda syfte att sprida hat mellan människor, med alla medel, med nätet och sociala medier som bas.
Vi måste inte alls ta folks oro på allvar, inte när rädslan bygger på lögner. [...] För overklighetens folk spelar inte detta någon roll. De litar hellre på desinformatörer utsända av en rörelse startad av nazister och skinheads."
 
Han hade jag nästan glömt bort och slutat läsa och ta på allvar. Lindströmaren. Han tycks leva i tron att det är svenska alternativa medier som skriver om Sveriges problem och Sveriges dystra framtid. Men det är inte mer än till en liten del sant. De som skriver om svenska problem är folk anställda på långt tyngre medier än Lindströmarens lilla skitblaska. Jag läser, nästan dagligen, om de svenska problemen i följande publikationer:
 
Daily Mail, Express, Die Welt, Deutsche Welle, Washington Post, WSJ, Berglingske, Jyllandsposten, The Local (x4), New York Times, Mark Steyn, FAZ, Süddeutsche Zeitung, Der Spiegel, Haaretz, Irish Times med flera.
 
Det var några av de "alternativa" medier som Lindströmaren tycker målar en svart bild av Sverige. I onödan säger han.
 
Han har nu satt sista spiken i sin egen kista när det gäller trovärdighet. Han verkar tro att han och Expressen är guds gåva till mänskligheten och sanningen.
 
Det är snarare tvärtom och jag måste försöka lära mig att inte bry mig om honom, desinformatören.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0