Åt rätt håll sen halkade hon snett

 
Hon skriver på metro. Det börjar lovande (hon tyckar att genustrollen gått för långt):
 
"Det går till den utsträckningen att jag, som är Söderhipster och feministisk aktivist, är rädd för att öppna munnen."
  Hennes likar skrämmer henne. Jag tyckte det verkade trevligt att läsa att någon tycker att det gått för långt. Men lite längre ner går det snett:
 
"Jag får en allergisk reaktion när jag hela tiden möts av heteronormen i samhället och folk frågar om jag har pojkvän, jag hade hellre velat höra partner. Varför? För att jag inte gillar att bli placerad i fack utifrån mitt kön och utseende. Kort och gott. Jag tycker också att det är fel att hudfärgade plåster bara kommer i färgen vit och om någon på maskerad är utklädd till mexikan med stor sombrero tycker jag att det är rasistiskt."
 
Så var hon likadan som de hon gnäller över. Jag undrar om man får gå klädd som cowboy eller indian. Kofösare kanske går men jag skulle tro att om man gick som Sitting Bull så vore det rasistiskt.
 
Just indianer blir väldigt intressant i mitt fall. När jag var liten ville jag alltid vara indian för jag tyckte de hade bättre koll på läget och var coolare. I mitt fall skulle alltså en indiandräkt vara för att hedra den kulturen. Men nu går inte ens det.
 
John Cleese har slutat åka på universitet. Det går inte för man får inte säga något. Utan att riskera hudflängning. Det kan du se här (2,5 minuter långt).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0