Tillståndet i landet påverkar min tomtesyn

Normalt sett så är jag en mycket positiv person med slagsida åt att ändå vara realist. Min tomtesyn brukar vara lite åt det här hållet:
 
 
En glad och vänlig typ med förväntansfulla barn i bakgrunden. Ljust och trevligt. Våra traditioner som man kan känna trygghet i och där ögon glittrar hos kidsen.
 
Men nu tycks mig tomten vara under attack genom att det är en tradition som inte gillas av alla. Det blir lite smuts i kanten om man uttrycker sig så:
 
 
Men nu skall jag ta mig samman. Idag har vi glöggbjudning för alla som vill komma. Det brukar ramla in släkt, vänner och grannar. 11 sorters kakor, kaffe och spetsad glögg.
 
Det blir nog bra.
 
 

Kommentarer
Postat av: ulf (5 juli...)

Kul att Haddon Sundblom uppskattas
Denna gång utan den annars obligatoriska Coca Cola annonseringen...

2016-12-19 @ 12:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0