Jag är svårt förtjust i denna kvinna

 
 
Hon är bland annat journalist. Varför jag gillar henne är tämligen enkelt: rättfram, pudlar inte stup i kvarten, hittar nya infallsvinklar och totalt orädd.
 
Mest gillar jag henne för att hon inte sitter på arslet och kommenterar. Hon rör sig. Hon bevakar just nu en händelse som också bevakas av Robinson. Hon var i The Jungle i Calais mitt bland aggresiva flyktingar, hon åkte med lastbilschaffisarna som utsattes för stenkastning, hon åkte till Cuba för at på plats se vad som hände efter det terroristen Castro dött.
 
Listan kan göras lång. Hon är därute där goda reportrar skall vara. De svenska sitter mest på ändalykten och tycker till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0