Ingen språkpolis men ...

Det sker glidningar i språket. Vissa tycker det är skit samma, andra tycker att det är viktigt med viss ordning och ytterligare flera är fanatiker(åt endera hållet). Ett begrepp som glider mycket är samma och likadan. Jag tar samma rätt som du till lunch. Det kan bli knepigt eftersom det troligen mer handlar om en likadan lunch. Just denna del av språket lämnar nog nu för tiden de flesta oberörda eftersom vi vet vad som menas. Har dessutom för mig att även språkvårdare antagit en liberal hållning i frågan.
 
Personligen är jag för viss ordning och jag gör så gott jag kan. Här kommer lite hjälp på vägen gällande själv och ensam:
 
 
Det hela är från SR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0