Den svenska bilden av krasch förstärks utomlands

 
De svenska politikerna verkar tro att det de gör i ankdammen stannar i ankdammen. Men ankorna flyger över hela Tellus och alltför stora vansinnigheter snappas upp och rapporteras. Numera går de flesta rapporterna i en riktning där mina utländska vänner undrar om vi tappat det helt.
 
Min gode vän i Nürnberg ringde igår. Varför är svensken förundrad över att Merkel vänder kappan efter vinden gällande burka och tillbakaskickning av invandrare, undrade han. Hur menar du? Fattar de inte att hon gör det för att hon vill ha makt och det är snart val?
 
Mina irländska vänner, rena rama familjen faktiskt, ringer emellanåt. I lördags var det Mary. Skjuts det verkligen så mycket som jag läser om? Vad läser du? Det skjuts ju varje vecka, sa hon. Inte helt riktigt sa jag, troligen minst ett par gånger per vecka.
 
Alla, inklusive de i USA, säger att vi har problem OCH den ständigt återkommande frågan är — varför görs ingenting. De snackar nationalgarde med flera liknande åtgärder. Något dylikt har vi inte säger jag. Va!!?
 
Nu läste jag i SDS igår att stora kryssningsfartyg skall kunna lägga till i Malmö hamn. Det skall öka turismen radikalt sägs det. F...n vet om någon vågar gå av.
 
Just saying ...
 
Breitbart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0