8 år senare och tror än

 
Obama har inte rosat marknaden precis under sina snart åtta år vid makten. Det enda som förbättrats i det landet är väl presidentens golfhandikapp. När han nu spekulerar om hur det hade gått om han ställt upp mot Trump så ser man tydligt att karln är så nära en bluff man kan komma. Tycker man inte att det stämmer så kanske man kan hålla med om att det är dålig stil att lägga sig i valet av sin efterträdare; speciellt när man för gott är borta från framtida ämbeten i högsta divisionen.
 
För övrigt tycker jag att den svenska pressen gott kan börja bevaka vad Trump faktiskt säger och så småningom gör. Just nu känner jag inte alls igen mig när jag lyssnat och läst vad han sagt och sen skummar svenska medier. Som vanligt verkar tolkningar av vad han tros ha sagt vara vanligare än att rapportera vad han de facto sa.
 
Oavsett vad — 2017 kommer att bli intressant. Jag tror på positiva tendenser i USA och vissa andra delar på klotet. I Sverige och Europa ser jag tyvärr på sakernas tillstånd med stor nedslagenhet.
 
Den som lever ...
 
Breitbart
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0