TV3 — för f...n!

 
Jag har nu masat mig till tv:en för en gång skull och skall titta på svenska damer i fotboll. De spelar mot USA. Det är inte riktigt min grej, damfotboll, men nu tänkte jag ge det en chans till. Inte så där våldsamt intressant.
 
Nu är det inte det som föranleder arg gubbe. Det är kommentatorerna. USA har så långt spelat snabbt, klokt och med en tusan till energi. Sverige kämpar på och försöker göra sitt bästa. Ändå, talar kommentatorerna enbart, jag menar verkligen enbart, om de svenska fantastiska insatserna.
 
De förstör matchen. Så enklet är det med det.
 
Sen byter de kanal i halvlek också. Jag ger upp.

Kommentarer
Postat av: Bo Adolfsson

Jag såg på medaljutdelningsceremonin för damernas 10 000 m. När Ayana från Etiopien hade fått sitt guld efter sitt fantastiska världsrekordlopp väntade jag på flaggorna och Etiopiens nationalsång.
Då klipps det hela och i stället får vi tramssnack i studion med Klueft och Kallur. Ridå!
Under loppet tog det dessutom lång tid för kommentatorerna att fatta att ett världsrekord var på gång.
Vad jag längtade efter SVT:s och TV4:s friidrottsreportrar och detta var bara den första dagen...

2016-08-12 @ 23:31:59
Postat av: Carsten

OT
Var hittade du den fina "smily"?

2016-08-13 @ 11:01:16
Postat av: Ipse Cogita!

Carsten:
https://www.google.se/search?q=emoji&biw=1157&bih=606&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj4sreZiL7OAhVOKywKHRJSCKIQ_AUIBigB#tbm=isch&q=angry+emoji

2016-08-13 @ 11:22:02
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0