Landet mitt är fullständigt galet

 
Det finns ingen hejd på dumheterna. Nu är pepparkaksgubbar bannlysta. "Kan anses stötande".  Man undrar ju vilken rasistisk världsbild förbudarna har. Om man kan få pepparkaksgubbar att verka stötande så måste man snarast boka tid på psykiatrisk klinik.
 
Skolan har för övrigt varit under debatt i dagarna. Namnbyte av olika lov samt 5 miljoner i lässtöd (330:-/skola) blidde det av den vanten.
 
Och medans våra sinnessvaga politiker och tjänstemän leker vidare på lekplatsen så förfaller landet i en rasande fart. Det jag ser tydligast är sjukvården, alla varianter. Jag ser också att polisen sviktar. Skolan är körd och det vet jag via min sonson.
 
Hur ända in i hillvitte kan ett folk stammande från vikingar och annat kraftfullt folk ha blivit sillmjölkar — dessutom utan hjärna och en totalt sönderslagen anständighet.
 
NA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0