Konstig vinkling

 
När jag läser denna korta artikel hos SR så räknar jag ordet anmälningar och får det till runt 15. Det är ytterst lätt att få det till att anmälningarna ökat på något underligt sätt av sig självt, det har alltid varit så här tycks undermeningen vara.
 
"Så folk har blivit medvetna och upplysta om att göra en anmälan till polisen".
 
Jag som gått och trott att antalet anmälningar till stor del beror på att antalet brott ökat. Men jag har väl fel.
 
Varför politiker och totalitärmedierna envisas med att närmast knäcka ryggen för att bortförklara det självklara är svårt att förstå. Om det inte är som Det Goda Samhället funderar över. Den funderingen skall du definitivt läsa, skulle förklara en hel del. Ett litet smakprov:
 
"Men kanske är det just det som pågår igen. Kanske har det etablerats ett pactum turpe mellan Sveriges ledare och muslimska kretsar som går ut på att muslimerna efter förmåga håller sina bombmän i schack mot att de får verka fritt och ostört i Sverige. Ungefär som när den svenska regeringen lät tåg med tyska permittenter från Norge passera Sverige för att inte få ett bråk med Hitler på halsen."
 
En förklaring så god som någon.
 

Kommentarer
Postat av: T

Har också tänkt tanken. Tror det ligger sanningen nära. Inte en aktiv medvetet förd politik,att tro just det vore konspirationsteori, men en passiv förträngt erfarenhetsbaserad politik.
- Det verkar funka, vi fortsätter så.
Moraliskt ruttet?
Ja, visst.

2016-08-02 @ 19:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0