Jag är bekymrad — men spelets regler gäller

 
Jag är ingen älskare av damfotboll, men nu går det undan. Denna gång verkar kommentatorerna lite mer sansade, talar om båda lagen faktiskt. Mot USA var det patetiskt, det var kommentarer om Sverige hela tiden, inte många ord om USA som de facto spelade skjortan av svenskorna. Sen gick det som det gick.
 
Nu har Brasilien inte bara spelat skjortan av svenskorna, de har spelat av allt ner till trosorna. Likförbannat är det 0-0. Nu ger jag mig tusan på att svenskorna vinner trots så mycket sämre fotbollskunnande.
 
Ja, jag vet, det är taktik, sportens schack och allt det där. Men i sin yttersta konsekvens så kan den vinna som ställer alla spelare i en hög på mållinjen. Trist. Men, jag accepterar regelsystemet. Men det är tråkigt.
 
Något nytt kanske skall till. Jag minns Nederländernas införande av totalfotboll. Holland for fram som ett oranget fält. Nytt, krytt och kul.
 
Vi får se hur det går. Straffar är ett otyg, men troligen nödvändigt.
 
Uppdatering:
 
USA:s målvakt fifflade med handskarna, vilket för övrigt fördömdes mest i USA, nu låtsas svenska målvakten att hon slog ryggen i stolpen, vilket hon inte gjorde. Lika goda kålsupare således.
 
Straffar: så får vi då konstatera att det minst underhållande laget vinner. Så är det i fotbollens värld.
 
Man får väl gratulera med ovanstående som brakslapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0