In med 30 miljoner och verka hos polisen

 
Jag hann knappt hem från en dag på akuten, jag hjälper gamla tanter som ni vet, förrän man själv är redo för en tripp till just det stället. Hjärnblödning står väl närmast som diagnos. Nu vill Lööfenskan att slödder skall jobba hos polisen för att se vad de ställt till med. Hon är sanslöst insnöad. Svansen viftar hunden.
 
Men hon vill ju ha helt öppna gränser så det följer samma mall — idiotens mall. Hur någon kan rösta på denna stolla och hennes stolleparti förblir en gåta.
 
Mitt besök på akuten avlöpte som vanligt. De sönderskurna stolarna är kvar; incheckningen gick bra; personalen när man kommit in skötte sig utmärkt; läkaren var den bästa jag mött på år och dar. Hon skulle jag gärna sett som min husläkare. Besöket i tid: ankomst 13.00, utgång 19.00.
 
Grundproblemet kvarstår: svensk vård lider av ett allvarligt systemfel. Att komma fram OCH rätt kräver ett heltidsjobb. Av en frisk en.
 
Expressen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0