Ibland krävs det hårda tag

 
Anna-Lena skriver utmärkt i Expressen. Ibland måste polisen ta i med de så kallade hårda handskarna. Inget konstigt med det; mer än för vissa. Inte enbart inom polisiär verksamhet för den delen.
 
När jag jobbade med en psykiatrisk klinik fick jag lära mig något som de flesta kanske inte vet. Åtminstone de som inte varit med. En knarkare och psykiskt sjuk kille började stöka. Han kan väl ha varit 1,70 lång och tunn som en tidig vårsparris. Till och med jag skulle nog under normala omständigheter kunnat rå på honom.
 
Men nu hände något, det kallas visst att få spel. Det fick han och det med råge. Skötarna, alla manliga, blev slutligen fem stycken innan det gick att få lugn. Denne lille man med stora problem blev starkare än en grizzlybjörn.
 
Sånt där vet inte de om som inte varit med och sett styrkan. Lite som när späda mammor lyfter bilar för att rädda kidset.
 
Just saying ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0