Tillhörighet med mera

Jag är lite förtjust i korta meningar som förklarar snabbt vad det handlar om. Häromdagen var det Thomas Nydahl som kärnfullt Kaplansammanfattade:
 
En grå varg återvänder till sin flock.
 
Nu är det dags för en liten kortis till som förklarar tillhörighet som svenskhet. Denna gång är det ...
 
 
... som får tala:
 
 
Det säger det hela. Inga kurser, inga instruktioner, inga förklaring det bara är så och förstås av de invigda. Det är som när jag går på puben i Dublin med mina vänner. De vet hur man beställer och varför alla inte springer till bardisken. De vet att alla vet hur det funkar. Det tar alltid lite tid innan man kommer in i jargongen. När det är klart, som i mitt fall, så kommer man sakta men säkert in i deras sätt att vara och allt är som det ska.
 
Vill man ändra något, speciellt på Irland, så får det ske med samma taktik som när igelkottar parar sig.
 
Försiktigt.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0