Solklar mörkning

 
Swedinaren ger alldeles själv ett utmärkt exempel på hur totalitärmedierna mörkar, under- eller överdriver. Han plockar dessutom russinen ur kakan. Ohederligt beteende är förnamnet. Oanständigt efternamnet. Vad jag retar mig på kanske du undrar; så här är det. Swedinaren skriver:
 
"Det handlar om människor som fått avslag på sin asylansökan och stannar i Sverige och jobbar svart i butiker, hos grönsakshandlare och på restauranger. När det sedan börjar närma sig löneutbetalning ringer arbetsgivarna gränspolisen. Trots att det är olagligt att anställa någon som saknar tillstånd är den enda konsekvensen att den som utnyttjats som gratis arbetskraft till slut slängs ut ur landet."
 
Solklart och så gör man inte. Men här gör Swedinaren det han och hans svinaktiga kollegor det de enligt egen utsago aldrig gör — undanhåller viss information. I Sydsvenskan kan du nämligen också läsa:
 
"Leif Fransson menar att arbetsgivare och papperslösa ofta kan vara tidigare landsmän ...". (Leif är polis.)
 
Vi befinner oss således i den situationen att hela problemet handlar om invandrare, nya som gamla. Åtminstone jag finner det viktigt att påpeka i tider som dessa när landet faktiskt är direkt hotad.
 
Men som mina svenska med-medborgare brukar säga — du överdriver.Tro de’ säger jag.
 
Tyvärr kommer jag att få rätt.
 
SDS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0