Nötskalet

 
Som synes en bok om invandringen och dess konsekvenser. En kort historia som får med det mesta man behöver veta. För den som följer debatten är det inte så mycket nytt. Men en liten pocket i fickan(!) när man träffar sina kombatanter är inte fel. Alltid något att slå i skallen på med-medborgare som har noll koll på allt, i stort sett, i frågan.
 
Vad är det förresten som gör, att när jag uttrycker en genuin oro och rädsla för vad som sker med landet, så ser mina med-medborgare ner på mig och kallar mig för både det ena och det andra. Det enda jag gör är att påpeka att mycket tyder på att det mesta för närvarande går snett. Från födsel till dödsel. Resurser saknas överallt och ingen verkar bry sig och politikerna har mage att säga att allt går finemang. Totalitärmedierna har intet att rapportera. Just de är förlorade. För gott.
 
Att ingen är rädd inför den kommande sommaren med den våldsupptrappnng som kommer gör mig än räddare. Och varför ända in i fågelsången är mina med-medborgare arga på mig?
 
Jag fattar inte ett jota.
 
Boken finns på Bokus med flera ställen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0