Finns värre saker

 
Om Panamakontona vet jag för lite och det intresserar mig föga. Petterssonskan ojar sig över de rikas bristande moral. Hon som är så starkt knuten till vänstern borde bekymra sig mer över oss vanliga.
 
Inte nog med att vi betalar c:a 52 % i skatt, (till det skall läggas ständigt höjda avgifter, ett annat ord för skatt i realiteten), vi kan också se hur dessa skattepengar idag inte räcker till på långa vägar. Jag kan inte hitta ett enda område där någonting blir bättre.
 
Det är inte ens lönt att försöka sig på en uppräkning var det blivit sämre. Den listan innehåller i princip alla skattefinansierade verksamheter. Listan över verksamheter som är effektiva och fungerar bra finns inte.
 
DET är ett problem långt större än att kvida över de rikas trixande. Jag säger så klart inte att det är bra, men alternativet är så mycket allvarligare och farligt. Den dag, som redan inträffat hos mig och mina polare, där undersåtarna gör sitt yttersta för att komma undan att betala till verksamheter som inte fungerar, då går det utför i full rulle.
 
Under radarn gäller fortfarande.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0