En viktig man lämnar Tyskland

 
YOUTUBE
 
Han heter alltså Hamed Abdel Samad och han är extremt viktig för han resonerar klokt och insiktsfullt om islam and all that jazz. Nu har han tröttnat på Tyskland. Polisskydd 24 timmar om dygnet för att han har åsikter gör att han lämnar landet. Om han inte redan lämnat.
 
 
 
Så ser det ut. Människor som likt honom (eller skall det vara han?) för en lugn och sansad debatt platsar alltså inte i ett så kallat civiliserat land. Yttrandefriheten är för vissa förknippat med dödshot. Och det lär inte bli bättre. Yttrandefriheten hotas av fatwor och annat medeltida skit, och dessutom hjälper civiliserade samhällen till att kväva denna frihet.
 
Skamligt, oanständigt och ett förfall bortom vad jag förstår. Förstår gör jag så klart. Ju tystare desto bättre för maktens rötägg. Vad jag inte förstår är varför vi tystnar. Om alla krävde rätten att få tala fritt, handla fritt och leva fritt så kan de inte spärra in oss alla.
 
Det är inte de onda jag fruktar, det är de godas tystnad, var det någon som sa (eller något ditåt).
 
Just så!
 
The Rebel

Kommentarer
Postat av: Martin

Etablissemanget har vägrat försvara de värderingar de påstår sig stå för och de värderingar som de tar till intäkt för att använda staten emot nationalister och dylikt och för att indoktrinera skolbarn.
Följaktligen kan dessa universell värderingar ej upprätthållas. Det enda som finns att göra är att ty sig till sin egen grupp. Universialismen är död.

2016-04-20 @ 16:59:20
Postat av: Ipse Cogita!

Martin:
Tack för kommentar och när vi, av nödvändighet tyr oss till vår egen grupp (-er) så blir också världen mndre. Inte mig emot faktiskt.

2016-04-20 @ 17:26:57
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0