Det här upprör mig till den grad ...

 
Jag kopierar hela texten från Sundsvalls Tidning (det som fetats har gjorts av mig):
 
"Det började med ett bråk på en skola våren 2014 mellan två killar. Pappan till den ene gick sedan och pratade med den andra pojkens föräldrar. I samband med det slog hans son deras dotter. Men föräldrarna anmälde pappan för misshandeln och han har åtalats.
– Men ett vittne såg att det var min son som slog.
Stämningen mellan familjerna blev otrevlig.

Pappans dotter Hanna våldtogs som tolvåring 2014, hon blev lurad att åka hem till en 17-årig kamrat till den andra familjens son. Han som begick övergreppet dömdes till samhällstjänst 180 timmar. Sedan har de två kamraterna fått kontaktförbud gentemot Hanna.

Men familjens yngre bror har efter det fortsatt att trakassera Hanna som nu är 13 år. Fem eller sex gånger har han angripit henne, både på affärer och utomhus. Till sist orkade hon inte längre, i tre månader stannade hon hemma från skolan.
Nu har hon bytt skola men inte kommit undan trakasserierna. På skärtorsdagen klev de två bröderna av bussen på samma hållplats som Hanna.
Det började med att den yngre brodern slog ner henne.
– Då kom den andra som har kontaktförbud och jag trodde han skulle hjälpa mig upp, men då gav han mig ett knytnävsslag över munnen. Sedan kom hans mamma och jag trodde de skulle sluta, men hon sparkade på mig.

Hanna fick åka till sjukhuset.
Hon hade slagit bakhuvudet. Hennes mun svällde upp och två tänder var lösa i underkäken. Någon påskmat blev det inte, och kroppen värkte. Hon och mamman polisanmälde det som hade hänt.
Nu har hon fått en hälsning att hon ska få stryk sex gånger till.
I torsdags kom de igen och hon hoppade snabbt på fel buss för att de inte skulle slå henne.
– Jag är rädd och mår jättedåligt. Han sa när jag klev på bussen "vi ses nästa gång".
Även hennes yngre bror har blivit utsatt för bröderna. Och de har kastat in en blomkruka genom fönstret in i deras kök.
Pappan hoppas att polisen ska få stopp på de attacker som familjen utsätter hans barn för.
– Hanna behöver få sina rättigheter. Den här pojken har kontaktförbud och kommer ändå och misshandlar min dotter – men ingenting händer.
Han som har kontaktförbud gav sig också på henne i somras i trappuppgången där hon bor och slog henne.
– Hans kompisar ringer till honom om de ser mig någonstans och då dyker han upp. Går jag till affären kan ha se det från sitt fönster och då kommer han dit. Jag törs inte gå ut.
Socialtjänsten ville först hjälpa dem att flytta till annan ort, men har nu erbjudit dem att flytta till jourhem eller vandrarhem.
– Vi har inte gjort något fel och vi vill inte lämna lägenheten för att bo i något tillfälligt och har inte råd med två boenden, säger pappan.
Socialtjänsten har också varit kritisk till att barnen inte gått till skolan.
– De måste ju förstå att barnen är rädda.
Anmälningar och utredningar hos polisen som rör misshandeln av Hanna är åtkomstskyddade på grund av att hon är så ung.
Polischefen i Medelpad, Josef Wiklund, uppmanar henne att göra anmälningar så fort något händer.
För en som blir så här utsatt är det bra att föra dagbok, det är bra bevisning vid en rättegång. Och blir hon överfallen ska hon ringa 112 så fort som möjligt. Hon har också möjlighet att begära kontaktförbud för den yngre brodern.
Vidare går det att kontakta polisen för att få ett larm när det finns risk för hot och våld.
– Att våga fota är också bra, över huvud taget är det bra om man kan samla på sig bevis."
 
                                                            ..................................................................
 
Som synes, en rättsstat i fritt fall. Våldtäkt med ett straff på 180 timmars samhällstjänst. Hån. Fortsatta angrepp med hot om ännu fler och ingen gör något. Socialtjänstens folk är sinneslöa idioter som dels skuldbelägger offret, dels klagar på att den våldtagna inte går till skolan. Polischefen måste vara tokig. Han är nöjd så länge tjejen fortsätter anmäla. Hon skall dessutom föra dagbok över alla gånger som hon hotas och misshandlas. Någon åtgärd mot svinen synes ingenstans.
 
Om det här verkligen är sant, så undrar jag var alla rikstäckande medier är. Här skulle det slås upp rubriker fyllda av mycken trycksvärta.
 
I miitt huvud, fortfarande baserat på att uppgifterna stämmer, så är detta ett klart fall där man kan skita i polisen och ta lagen i egna händer.
 
Varför är det så oerhört tyst från de goda i denna fråga? Inte ens totalitära feminister höjer rösten.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Varangian

Jag har under flera år inte kunnat känna några känslor. Började med en ny medicin i fredags och efter att ha läst detta inlägg är jag i upplösningstillstånd. Kan ju vara ett gott tecken på att medicinen fungerar men frågan är om det inte är bättre att vara känslolös i detta dårhus till land.
Fan vad jag tycker synd om tjejen. Ett land som inte kan försvara sina barn har ingen rätt att existera. Fan ta de som är ansvariga för dessa vidriga handlingar, både gärnings"hen" och myndighetspersoner.
180 timmars samhällstjänst för att våldta en 12 åring, fy fan, FY FAN! Hur kan nämndemännen leva med sig själva och deras dom? 12 år hade varit för lite. Vill de att sverige ska bli ett 1980-tals Thailand med turistande pedofiler?

2016-04-05 @ 19:36:41
Postat av: Anders

Gälla dom!

2016-04-05 @ 20:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0