Bra rutet!

 
Med en sonson i skolan och mitt stora intresse för hur det går för den pågen så kan jag lätt ge Claes Magnusson rätt. Inte bara står lärarna där hopplöst efter eleverna, deras system för läxgivning med mera via olika system är totalt under isen. Krångligt och oprofessionellt är de ord som kommer för mig. Intresset att använda frivilliga och tillika kostnadsfria föräldrar att förbättra situationen är noll. Vi kan själva, är mantrat. Det kan de inte.
 
Sonsonen går nu ut nian och under alla hans år på hans skola så har det debatterats i det oändlighet vad som skall göras. Det som man lyckats landa är uruselt. Tack och lov så är sonsonens pappa, min son, en hejare på det här så sonsonen går skadeslös ur eländet. Men alla andra är det synd om.
 
Bra rutet Claea!
 
Dagenssamhälle
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0