Svensk press vet

 
Så där gick tongångarna på mötet. Han säger vad han anser är rätt. Det finns kanske problem med det men det finns större problem att tackla. Hur ända in i fågelsången kan det låta så här i svensk press:
 
 
Här kan man ju få uppfattningen att Frau Merkel fått ett utbrott under ett möte. Det kan väl ändå inte vara möjligt. Jag skummade en drös med tyska medier, detta måste ju var rena dynamiten, men jag hittar inget "utbrott". Nada,
 
Vi får kolla lite noggrannare. Var kommer uppgifterna ifrån. Hoppsan, en svensk från SR har varit med på mötet, det står så:
 
"Tysklands förbundskansler Angela Merkel har skällt ut Ungerns premiärminister Viktor Orbán under det extra toppmötet i Bryssel, uppger Sveriges radios korrespondent Jan Andersson på twitter."
 
Anderssonskans Jan twittrar och jag antar han sitter på mötet och ser det som händer, hör det  han twittrar om. Kan det vara möjligt Expressen (det är de som skriver så)? Om så, varför är Anderssonskan inbjuden till dessa förhandlingar? Eller är det som jag tror, en fantasiprodukt av totalitärmedierna.
 
Men, jag har haft fel förr. Men tillåt mig tvivla.
 

Kommentarer
Postat av: Erik

Det där med "skälla ut" verkar vara deras nya dimridå. Var det inte något liknande de påstod om nån PK-svensk i Danmark?

2015-09-24 @ 01:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0