S.O.S.

 
Eftersom landet befinner sig i SOS:läge så har vi bestämt oss, några stycken, att vi skall lindra våra plågor. Det blir en liten sittning framåt seneftermiddagen med S.O.S. (Smör, ost och sill). Detta skall jag snart börja förbereda.
 
Igår när jag skulle inhandla olika ingredienser från rökeriet, ostaffären och bolaget så insåg jag att landet definitivt är på dekis. Jag frågade på rökeriet vad de tyckte skulle ligga på en S.O.S.- tallrik. Fåglar kunde byggt bo i dessa öppna munnar.
  På mitt sedvanligt vänliga sätt sa jag: men för f...n, ni säljer ju sill i parti och minut, ni måste väl veta vad detta är; aldrig hört talas om sa ynglingen; hämta någon gammal uv så får han förklara sa jag; jag vet vad det är men själv föredrar jag brännvinsbord sa han med ett leende. En tuff man på min ära!
 
Jag blev trygg igen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: emmis

fin blogg =)
ha en bra onsdag

2015-09-23 @ 13:17:01
URL: http://nouw.com/lillemmish
Postat av: Ipse Cogita!

Emmis:
Tack, och jag överlevde SOS:en;)

2015-09-23 @ 22:31:57
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0