Så här är det — också

 
Den minnesgode kanske kan dra sig till minnes att jag hjälpte en gammal tant härförleden. På sjukhuset. Hon är nu inlagd och jag försöker hjälpa till med det praktiska efter bästa förmåga. För att minska min körning gjorde jag ett deal med tantens grannar. De tar posten dagligen och jag samlar upp den en gång per vecka.
 
Jag känner de här grannarna hyfsat. De är 94 rspektive 91 år. Skröpliga men vid liv. De är av den gamla stammen, de vill sköta sig själv, inte ligga till last. Men det är knepigt nu på grund av hälsan. De tog kontakt med kommunen, Malmö, för att de känner att det är riktigt tungt i vardagen. De vill bo någonstans där de kan få hjälp.
 
Malmö kommun svarade: ni är hjärtligt välkomna. Om sju år.
 
Så ser det ut. Också. Inte alla får bostad på direkten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0