När diskuterades detta här hemma?

 
Han kan flina men jag gillar inte hur han strör våra pengar omkring sig:
 
 
Någon som hört talas om detta? Vilka 60 miljoner? Var? Hur skall det gå till? Vilka beslut har fattats om denna satsning? Brunnar? Tankbilar? Vänerns vatten? Frågorna haglar men ingen tycks ställa dem. Eller har jag missat något (precis som jag höll på att missa artikeln). Mer skall betalas:
 
 
Här åkte några miljarder till. Inte till människor, bara till flickor och kvinnor. Pojkarna får klara sig bäst de vill tydligen. Men flickor och pojkar säjer man väl om barn. Jämlikheten verkar villkorad. Pengar? No problemas:
 
 
Fackföreningspampar brukar räkna så här. Så fort de får för sig att någon annan skall betala multum så kommer gamla mantran fram — investering ersätter kostnad. Precis som om Löfven vet vad han snackar om.
  Jag har sett fackfolk försöka sig på företagande förr. De lattjar alltid med andras pengar. Om de var så haj på företagande så hade de väl för tusan inte suttit på fackets sida. De hade väl byggt lite IKEA eller sånt. Men kan man inte det ena så får det bli facket. Makt är viktigt. Klarar man inte ens en facklig karriär så får man bli politiker. Eller ordförande i bostadsrättsföreningen. Makt oavsett kunskap är viktigt för vissa.
 
Men jag blir ändå glad att han tycker vi har råd. Nu vill det till att journalisterna spänner bågen rejält när han kommer till Sverige, Löfvenaren. Eftersom vi har råd med miljarders miljarder så vill jag gärna veta hur dessa oändliga summor skall fördelas inom sjukvård, skolor, äldreomsorg, polisen, försvaret och allt annat.
 
För han sa väl att vi hade råd. Det var väl inga kostnader. Det var väl investeringar. Eller gällde det bara till andra. Andra än Sveriges undersåtar eller ...?
 
Varför ingen från totalitärmedierna grillar knäppgökar som statsministern har jag slutat försöka förstå. De investerar säkert i framtida goda kontakter eller något sånt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ipse Cogita!

Detta är en test av kommentatorsfunktionen. Vissa kommentarer "försvinner".

2015-09-28 @ 11:20:49
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Ipse Cogita!

Rättat!

2015-09-28 @ 11:28:02
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0