Nähä, lagar gäller inte — bara ibland

"Omkring 200 flyktingar fanns ombord på den färja som lade till i Göteborg på fredagsmorgonen. Men gränspolisen har inte gjort några ansatser för att få dem att söka asyl i Sverige.
Man kan inte stirra sig blind på en lag, säger Thomas Fuxborg, presstalesman vid polisen."
 
 
Man kan inte "stirra sig blind på en lag" säger en av laglydighetens bevakare. Det skall jag hänvisa till om det skulle behövas framöver. Nu är jag en laglydig typ så det kan väl på sin höjd bli tal om lite fortkörningsböter eller något i det häradet.
 
Icke desto mindre kommer jag att hänvisa till lex Fuxborg om jag åker dit. Det verkar ju bekvämt och bra.
 
Stirra inte så mycket på lagar och annat skit, kära poliser. Det går alldeles utmärkt att döma efter eget huvud. Tydligen.
 
SvD

Kommentarer
Postat av: Lisa

Lagen gäller inte heller när zigenare bryter sig in i t.ex. en sommarstuga.
Polisen står lungt och tittar på.

2015-09-12 @ 19:34:17
Postat av: Ipse Cogita!

Lisa:
Det gäller att gilla olika!

2015-09-12 @ 20:26:56
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0